sobota, 02 wrzesień 2023 14:22

Nauka pływania – dlaczego warto pływać?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
nauka pływania w Szczecinie nauka pływania w Szczecinie pixabay

Pływanie to jeden z najbezpieczniejszych sportów, w którym trudno o kontuzję. Jednocześnie jest to aktywność, która pozytywnie wpływa na nasze ciało i samopoczucie – redukuje stres, przyspiesza spalanie kalorii i wzmacnia do 75% mięśni całego ciała. Jak nauka pływania w Szczecinie odmieni twoje życie? Sprawdź, dlaczego warto nauczyć się pływać.

 

Pływanie jako sposób na smukłą sylwetkę bez cellulitu

Wiele osób pływa, żeby zrzucić zbędne kilogramy i jest to dobry wybór. Nauka pływania w Szczecinie pomoże podkręcić metabolizm i przyspieszyć spalanie kalorii. Przyjmuje się, że pół godziny pływania to nawet do 300 kcal mniej – na szybsze spalanie kalorii wpływa opór, jaki daje woda wymuszając intensywniejszą pracę mięśni niemal całego ciała.

Gdy pływasz, musisz skoordynować swoje ruchy. Woda rozluźnia mięśnie, dlatego zakres ruchów nóg i ramion jest znacznie większy. Wszystko to pozwala lepiej rozciągnąć ciało i poprawić jego zwinność. Inną zaletą pływania, którą docenią wszystkie kobiety jest antycellulitowe działanie wody, która dobrze wpływa na elastyczność skóry. Regularne wizyty na basenie mogą stanowić element kuracji ujędrniającej – w wodzie znika nie tylko cellulit tłuszczowy, ale też powstały z powodu zatrzymania wody w organizmie cellulit wodny. Pobudzenie krążenia sprzyja też redukcji obrzęków.

Ćwiczenia w wodzie a mięśnie

Pływanie traktowane jest jako naturalna aktywność fizyczna znana człowiekowi jeszcze z brzucha mamy. Jest to uniwersalny sport, który można uprawiać o każdej porze roku – w basenie, kąpielisku, jeziorze czy morzu. Ciało zanurzone w wodzie zyskuje więcej możliwości: ruchy wydają się prostsze, a uaktywnienie mięśni sprzyja ich wyrzeźbieniu i wysmukleniu sylwetki bez obaw o nadmierne obciążenie kości i stawów.

Pływając człowiek mobilizuje ponad 40 mięśni całego ciała. Oznacza to, że nauka pływania w Szczecinie jest bardziej efektywna niż tradycyjne ćwiczenia na siłowni. Jakie mięśnie pobudza aktywność w wodzie? To między innymi mięśnie grzbietu, mięśnie ramion, mięśnie brzucha, mięśnie dolnego odcinka kręgosłupa, mięśnie ud i mięśnie pośladkowe. Większa gęstość wody w porównaniu do powietrza wymusza wzmożony wysiłek mięśni, jednak wyporność wody sprawia, że pływając nie odczuwamy ciężaru ciała czy intensywnej pracy mięśni. Co więcej, w wodzie ryzyko kontuzji jest minimalne – wszelkie ruchy są zdecydowanie prostsze, a stawy, ścięgna i więzadła zostają odciążone.

Nauka pływania na stres

Praca i życie codzienne powodują u ciebie stres? Najlepszy sposób na odprężenie to aktywność fizyczna w wodzie – możesz pływać, swobodnie dryfować lub uprawiać aqua aerobik. W kontakcie z wodą twoje mięśnie automatycznie się rozluźnią, a umysł odetnie się od bodźców zewnętrznych.

Tak jak w przypadku innych aktywności pływanie wyzwala endorfiny: hormony szczęścia, które redukują stres, łagodzą ból oraz regulują temperaturę ciała i gospodarkę hormonalną organizmu. Dzięki temu produkcja endorfin pozwala poprawić nastrój i osiągnąć poczucie zadowolenia.

Wyświetlony 365 razy